لیست مشاغل ویزای ۴۹۱ استرالیا در ۲۰۲۴ یادی از دکتر محمود رامیار، رئیس اسبق دانشکده الهیات دانشگاه فردوسی مشهد | قانون‌گذار علم‌اندیش تا سال ۱۴۳۰، حدود ۳۰ درصد جمعیت کشور را سالمندان تشکیل می‌دهند گفتگو راه‌حل عبور از ساعت‌های ناامیدی | درباره رفتارها و اتفاق هایی که به ما می‌گویند به مراقبت‌های روحی و روانی بیشتری نیاز داریم ماجرای عجیب فروش دوچرخه‌های سرقتی در مشهد از طریق سایت دیوار + عکس تأکید سلاجقه بر ادغام محیط‌ زیست و منابع طبیعی آخرین وضعیت هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (۲۰ شهریور ۱۴۰۳) | ماندگاری هوای خنک در مشهد بیش از ٧۵ درصد بیماران مبتلا به وبا بدون علامت هستند اعمال‌قانون ۱۷۴۳ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۵۳ خودروی متخلف توقیف شدند (۲۰ شهریور ۱۴۰۳) ورود کمیسیون آموزش مجلس به حواشی کنکور امسال ظفرقندی: با بحران جمعیتی روبه‌رو هستیم | کاهش تلفات جاده‌ای ضروری است انتخاب رشته ۴۶۵ هزار نفر از داوطلبان کنکور ۱۴۰۳ انجام شده است توقف روند کاهشی نرخ باروری کشور | گیلان و مازندران دارای بیشترین آمار سزارین هستند ادارات منطقه سیستان به علت طوفان تعطیل شد (۲۰ شهریور ۱۴۰۳) عمل پیوند قلب باموفقیت در دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شد مدارس میزبان زائران دهه پایانی صفر ۱۴۰۳ در مشهد، در حال آماده‌شدن برای سال تحصیلی جدید هستند واریز حقوق شهریور ۱۴۰۳ مستمری‌بگیران و بازنشستگان تأمین‌اجتماعی بانک رفاه کارگران و سایر بانک‌ها از امروز (۲۰ شهریور) بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال به حساب فرهنگیان بازنشسته واریز شد (۲۰ شهریور ۱۴۰۳) شینا انصاری: ۹۰۰۰ روستا با مشکل فرونشست زمین روبه رو هستند نادار‌هایی که «ناچار» نیستند گدایی و نمایش فقر زمینه ساز سوءاستفاده از نیت خیر نیکوکاران می‌شود | مفلس‌های میلیونر! کشف ۲ هزار قرص قاچاق در مه‌‍ولات خراسان رضوی
سرخط خبرها

ظفرقندی: با بحران جمعیتی روبه‌رو هستیم | کاهش تلفات جاده‌ای ضروری است

  • کد خبر: ۲۵۰۱۶۲
  • ۲۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۹
ظفرقندی: با بحران جمعیتی روبه‌رو هستیم | کاهش تلفات جاده‌ای ضروری است
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه دولت چهاردهم بر موضوع جوانی جمعیت تأکید دارد، گفت: اکنون با بحران جمعیتی روبه‌رو هستیم و اگر به آن توجه نکنیم، ایران به پیرترین کشور دنیا تبدیل خواهد شد.

به گزارش شهرآرانیوز، محمدرضا ظفرقندی روز سه‌شنبه (۲۰ شهریور ۱۴۰۳) در آیین افتتاح «نشست کشوری سلامت مادران و جوانی جمعیت» که در مرکز قلب و عروق شهید رجایی برگزار شد، افزود: ۷۳ ماده قانونی در ارتباط با موضوع جوانی جمعیت تدوین شده که بخش عمده‌ای از اجرای آن بر عهده وزارت بهداشت است.

وی با بیان اینکه موضوع جمعیت با مسائل متعددی گره‌خورده است، تصریح کرد: موضوع سلامت مادران با مسائل متعددی مانند مسائل اقتصادی، سالمندی، اجتماعی و فرهنگی گره خورده است.

ظفرقندی جمعیت را یک موضوع ملی دانست و اظهار داشت: مجموعه نظام باید در این موضوع در کنار یکدیگر قرار گیرند و با نگاه سیستماتیک برای حل مسائل جمعیت اقدام کنند.

وی با یادآوری اینکه در یک دوره زمانی تصمیم نظام بر اجرای سیاست‌های کنترل جمعیت استوار بود که به خوبی اجرا نشد و اکنون در حوزه جمعیت دچار چالش هستیم، افزود: اکنون با اینکه تعداد مرگ و میر مادران ایرانی کم است، فرزندآوری نیز کاهش یافته است.

وزیر بهداشت تصریح کرد: اکنون با بحران جمعیتی روبرو هستیم و اگر مشکلات جمعیتی را در کانون توجه قرار ندهیم، ایران به پیرترین کشور دنیا طی سال‌های آینده تبدیل می‌شود.

ظفرقندی با بیان اینکه حضور زنان در مجامع علمی کشور افزایش یافته است، گفت: اگرچه میزان حضور زنان در مجامع علمی افزایش یافته، اما این موضوع می‌تواند با نقش مادری آنها تداخل ایجاد کند و در همین رابطه مردان دارای وظایف متعددی برای حل این موضوع هستند و باید به حل آن توجه کنند.

وی در مورد سقط جنین گفت: این موضوع از نظر فقهی، اجتماعی و بهداشتی دارای اهمیت است و باید با اقدمات مساعد در راستای کاهش سقط جنین تلاش کنیم.

میزان مرگ و میر ناشی از تصادفات باید به ۱۴ هزار مورد کاهش یابد

وزیر بهداشت موضوع مرگ هموطنان در تصادفات رانندگی را مورد اشاره قرار داد و گفت: سالانه ۲۰ هزار نفر بر اثر تصادفات جان خود را از دست می‌دهند که بیشتر آنها جزو جمعیت جوان کشور محسوب می‌شوند.

ظفرقندی تصریح کرد: باید موضوع تصادفات در کانون توجه دستگاه‌ها قرار گیرد تا بتوانیم با هم‌افزایی میزان مرگ‌ومیر ناشی از تصادف را به ۱۴ هزار مورد برسانیم.

وزیر بهداشت افزود: برای رسیدن به این هدف توجه به مسایلی، چون ایمنی خودرو‌ها و استاندارد بودن جاده‌ها نیز باید در دستور کار قرار گیرد.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->